ویتامین لاغری سریع چیه؟ کمبود کدوم ویتامین چاق میکنه؟

ویتامین برای کاهش وزن: دریافت ناکافی برخی از ویتامین ها ارتباط مستقیمی با کاهش سوخت و ساز بدن و افزایش تدریجی وزن دارد. کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند روی، ویتامین ب، منیزیم، کلسیم و آهن می‌تواند بر اشتها و هوس غذایی تأثیر منفی بگذارد بنابراین علاوه بر عواملی نظیر کمبود خواب، استرس و مشکلات هورمونی، کمبود برخی از ویتامین ها باعث چاقی می شود.

یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند اکثر نیاز‌های غذایی شما را برآورده کند اما اگر در رژیم غذایی محدودیت دارید، افزودن چند مکمل ویتامین ایمن می‌تواند به تقویت اضافی مورد نیاز برای ادامه رژیم کاهش وزن سالم کمک کند. در این مطلب سلامت، درباره ویتامین‌ های مؤثر در لاغری و لاغری با انواع ویتامین صحبت می کنیم.

بیشتر بخوانید: با کمک این عرقیات گیاهی، فشار خون بالا را درمان کنید!

ویتامین‌های گروه B

کمبود ویتامین B به کاهش میزان سوخت و ساز بدن منتهی می‌شود بنابراین، یکی از نشانه‌های اصلی کمبود ویتامین B اضافه وزن یا چاقی است. همچنین کمبود ویتامین ب با افزایش استرس همراه است که نتیجه آن می‌تواند افزایش میل به مصرف تنقلات و پرخوری باشد. منابع غنی ویتامین ب شامل زرده تخم‌مرغ، سیب‌زمینی، آووکادو، گوشت، سبزیجات تیره رنگ و ماهی قزل‌آلا هستند.

ویتامین برای کاهش وزن

ویتامین C

ویتامین برای کاهش وزن، ویتامین C می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی بر کاهش شما داشته باشد. تاثیرات ویتامین سی بر کاهش وزن عبارتند از:افزایش سوخت و ساز بدن، کنترل اشتها، کاهش استرس، اکسیداسیون چربی و…. مرکبات، توت فرنگی، فلفل دلمه، گلابی، تمشک، آناناس و… از منابع ویتامین سی هستند.

ویتامین D

افزایش سطح ویتامین دی باعث افزایش سطح تستوسترون شده و افزایش سطح تستوتسرون با افزایش متابولیسم و مهار تشکیل سلولهای چربی به کاهش وزن و حفظ وزن کاهش یافته کمک می نماید. مصرف ویتامین دی باعث تعادل چربی های شکمی، بهبود بافت عضلانی و افزایش چربی سوزی،مقابله با عارضه‌ی مقاومت به انسولین و… می شود. ماهی‌های چرب، نور خورشید،روغن جگر ماهی،کنسرو ماهی تن، زرده تخم مرغ،قارچ‌ها، شیرگاو از منابع ویتامین دی هستند.

منیزیم

مصرف قرص منیزیم و مواد غذایی حاوی منیزیم باعث لاغری و کاهش وزن،کاهش چربی‌های شکمی می‌شود، افراد دارای کمبود منیزیم دچار اختلالات مربوط به مقاومت انسولین، فشار خون بالا، میل به شیرینیجات و… هستند. سیب‌زمینی، دانه‌ها، لبنیات و کلم بروکلی از جمله منابع غنی منیزیم هستند.

ویتامین برای کاهش وزن

روی

ویتامین برای کاهش وزن، روی یکی از مواد معدنی مفید برای کاهش وزن است که کمبود آن با افزایش استرس و تمایل به خوردن شکر و نمک بیشتر و به دنبال آن چاقی و اضافه وزن همراه است.برای کمبود روی می‌توانید از منابع غذایی غنی به روی مانند گوشت قرمز، مرغ، ماهی، غلات، حبوبات، بادام و پسته استفاده کنید. همچنین می‌توانید از مکمل‌های غذایی حاوی زینک استفاده کنید.

کلسیم

مطالعات نشان داده است که افراد دچار کمبود کلسیم به اضافه وزن و چاقی مبتلا هستند. در یک مطالعه‌ای که شرکت کنندگان آن از رژیم کم کالری پیروی می‌کردند، افراد چاقی که کلسیم و ویتامین D مصرف کردند، در مقایسه با گروهی که این مکمل‌ها را دریافت نکردند، چربی بیشتری از دست دادند. محصولات لبنی مثل شیر، ماست و پنیر بهترین منبع کلسیم هستند.

آهن

ویتامین برای کاهش وزن، کمبود آهن می تواند باعث خستگی شود، بنابراین فرد نمی تواند با فعالیت های بدنی کالری بسوزاند و در نتیجه کاهش وزن برایش بسیار دشوار می شود. برای تأمین آهن مورد نیاز بدن، مصرف گوشت، ماکیان و ماهی توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: برای کمبود آهن این ۹ مواد غذایی معجزه می کند!

دانلود فیلم

سریال قطب شمال

سریال جنگل آسفالت

ویتامین لاغری سریع چیه؟ کمبود کدوم ویتامین چاق میکنه؟

ویتامین برای کاهش وزن: دریافت ناکافی برخی از ویتامین ها ارتباط مستقیمی با کاهش سوخت و ساز بدن و افزایش تدریجی وزن دارد. کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند روی، ویتامین ب، منیزیم، کلسیم و آهن می‌تواند بر اشتها و هوس غذایی تأثیر منفی بگذارد بنابراین علاوه بر عواملی نظیر کمبود خواب، استرس و مشکلات […] http://www.vatanfa.com/?s=ویتامین-لاغری-سریع-چیه؟-کمبود-کدوم-ویتامین-چاق-میکنه؟
قسمت نظرات برای این مطلب غیر فعال شده است.