بیوگرافی سلمان خطی بازیگر نقش تقی سریال پایتخت، زندگی شخصی و همسر و فرزندان و نوه ها+عکس

سلمان خطی بازیگر نقش تقی سریال پایتخت: این بازیگر موفق سینما و تلویزیون متولد بهمن ۱۳۴۲ در قائم شهر، است.فارغ التحصیل لیسانس رشته نمایش از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران می باشد، فعالیت خود را با تئاتر شروع کرد سپس وارد رادیو مازندران شد. در ادامه این مطلب بخش فرهنگ و هنر در مجموعه فیلم و سریال مجله خبری چشمک با سلمان خطی بازیگر نقش تقی سریال پایتخت و عکسی جالب از وی، همسر و پسرش همراه باشید.

بیوگرافی سلمان خطی بازیگر نقش تقی سریال پایتخت

سلمان خطی در سال ۱۳۹۶ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در ۲ سریال مهم تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم سلمان خطی در این سال، بازیگری در سریال پایتخت ۵ به کارگردانی سیروس مقدم و سریال ۸۷ متر به کارگردانی کیانوش عیاری محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی سلمان خطی بازی در سریال پایتخت ۵ بوده است. سلمان خطی سال ۱۳۹۶ سریال پایتخت ۵ نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با سیروس مقدم همکاری داشته است. سلمان خطی توانست با بازی در سریال پایتخت ۵ تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، احمد مهران‌فر و علیرضا خمسه بر تجارب او افزود.

سلمان خطی علاوه‌بر سریال پایتخت ۵، سال ۱۳۹۶ در سریال ۸۷ متر نیز بازی کرده است. سلمان خطی این‌بار با کیانوش عیاری یعنی کارگردان سریال ۸۷ متر و هنرمندانی چون علی دهکردی، فریبا کامران، مهران رجبی و فرهاد آئیش همکاری داشت.

از روستا تا قائم شهر

پدرش کشاورز و تعذیه خوان بود و بدین طریق هنر بازی از همان دوران کودکی با روح وی عجین شد سپس از روستای خود به قائمشهر رفت و مشغول تحصیل شد.

سلمان خطی بازیگر نقش تقی سریال پایتخت

بازی از ۱۶ سالگی

در سال ۱۳۵۸ وقتی ۱۶ ساله بود با تشویق معلم مدرسه آقای کمیل گوران گروه نمایش را تشکیل دادند تا اینکه مدتی بعد عضو گروه تئاتر منقار شهر قائمشهر شد.

از سپاه تا مناطق جنگی

ایشان در سال ۱۳۶۲ وقتی ۲۰ ساله و کارمند رسمی سپاه پاسداران بود به مناطق جنگی اعزام شد و با گروهی بنام هجرت، امور فرهنگی را عهده دار بود. آنها برای رزمندگان فیلم و موسیقی با تم حماسی پخش می کردند.

بعد از جنگ به همراه حسینعلی بینوایی، نوروز علی پور و محمد آهنگری گروه نمایشی سپاه در صدا و سیما را بنیان گذاری کردند و فعالیت های متنوعی در رادیو داشتند. آنها ضمن ساخت برنامه، استعداد های زیادی را به جامعه هنری مازندران معرفی کردند.

ازدواج و فرزند

آقای سلمان خطی سالهاست ازدواج کرده که پسرش عمار خطی نیز بعنوان فیلمساز، در عرصه نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی فعالیت می کند. آقای خطی یک نوه هم دارد.

سلمان خطی بازیگر نقش تقی سریال پایتخت
سلمان خطی و همسرش

 

سلمان خطی بازیگر نقش تقی سریال پایتخت
سلمان خطی و پسرش

مهاجرت به تهران

این هنرمند بعد از فعالیت های هنری در مازندران به تهران مهاجرت کردند و از سال ۱۳۷۵ مشغول همکاری با تعداد زیادی از شبکه های رادیویی شدند.

از سریال پایتخت تا سپاه

ایشان بعد از چند تجربه بازی در فیلم بعنوان بازیگر مهمان وارد سریال پایتخت از فصل دوم در سال ۱۳۹۲ شد و از آن به بعد در قسمت های دیگر آن نیز حضور داشتند. این هنرمند مازندرانی در سال ۱۳۹۰ از سپاه بازنشسته شد.

نقش تقی در پایتخت

تقی معمولی برادر نقی معمولی و فهیمه معمولی است. اگر چه او برادر بزرگ نقی معمولی است، اما نقی در بسیاری از اوقات خود را بزرگ فامیل معرفی می کند و در بخش هایی هم بدلیل آنکه در گذشته تقی معتاد بود و حتی دست به سرقت زده است او را سرکوفت زده و شماتت می کند. نقش تقی را سلمان خطی بازی کرده‌است. جمیله معمولی همسر تقی است.

سلمان خطی

آقای سلمان خطی سالهاست ازدواج کرده که پسرش عمار خطی نیز بعنوان فیلمساز، در عرصه نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی فعالیت می کند.

 

دانلود فیلم

سریال قطب شمال

سریال جنگل آسفالت

http://www.vatanfa.com/?s=بیوگرافی-سلمان-خطی-بازیگر-نقش-تقی-سریال-پایتخت،-زندگی-شخصی-و-همسر-و-فرزندان-و-نوه-ها+عکس
قسمت نظرات برای این مطلب غیر فعال شده است.