فاعلیت نوجوان‌ها در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مجتبی حاذق مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون درباره برنامه‌های تابستان کانون برای کودک و نوجوان گفت: در حوزه  تئاتر کانون دو بخش  تولیدی و آموزشی و فرهنگی داریم که در واقع کارگاه‌های نمایش خلاق، آموزش تئاتر و گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان ذیل مسئولیت ما تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراکز تمام استان‌ها مربیان هنری خلاق در عرصه نمایش خلاق، نمایش کتاب‌خوانی داریم که با بچه‌ها در طول ترم تابستان کارگاه‌هایی دارند.  درحال حاضر هم در دفتر مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داوری مرحله اول نوزدهم جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان کانون درحال برگزاری است.

حاذق مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون افزود: د فروردین و اردیبهشت امسال  ر تمام استان‌های کشور، جشنواره استانی برگزار شد و از هراستا‌ن بین سه تا پنج اثر برگزیده به دبیرخانه جشنواره معرفی شد. در نتیجه قریب به ۱۰۰ اثر از ۳۱ استان آثار به مرحله نخست جشنواره رسیدند که درحال حاضر استادان دادشکر، زین‌العابدین، میرمحمد صادقی و خانم مرصوصی هیات داوران الین بخش از جشنواره هستند.

مجتبی حاذق بیان کرد: از میان ۱۰۰ اثر منتخب، ۲۰ اثر به مرحله بعدی راه پیدا می‌کنند و نقطه تمایز آثار این است که حتی برخی از نویسندگان و کارگردان‌های این نمایش‌ها نوجوان‌ها هستند. این تنها جشنواره کودک و نوجوان است که خود بچه‌ها فاعلیت دارند یعنی اینطور نیست که بزرگسال برای کودک و نوجوان کار تولید کند؛ بلکه خود کودک و نوجوان برای کودک و نوجوان کار تولید می‌کنند و نهایتا یک سرپرست یا کارگردان بزرگسال داریم که این عزیزان را هدایت می‌کند.

وی در پایان صحبت‌هایش گفت:نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان در حال انجام است و ان‌شاءالله اختتامیه جشنواره را در شهریور ماه ۱۴۰۳ در تهران خواهیم داشت.

خبرنگار: زهرا بالاور

دانلود فیلم

سریال قطب شمال

سریال جنگل آسفالت

فاعلیت نوجوان‌ها در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛ مجتبی حاذق مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون درباره برنامه‌های تابستان کانون برای کودک و نوجوان گفت: در حوزه  تئاتر کانون دو بخش  تولیدی و آموزشی و فرهنگی داریم که در واقع کارگاه‌های نمایش خلاق، آموزش تئاتر و گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان ذیل مسئولیت ما تعریف می‌شود. […] http://www.vatanfa.com/?s=فاعلیت-نوجوان‌ها-در-جشنواره-هنر‌های-نمایشی-کودک-و-نوجوان
قسمت نظرات برای این مطلب غیر فعال شده است.